Állítólag egy vásárlónak körülbelül 10 pozitív értékelést kell olvasnia az adott cégről, mielőtt megajándékozná azt a bizalmával. Érthető, hiszen ha nem ismernek még, hogyan is győződhetnének meg róla, hogy megbízható vagy-e?
A mai világban szinte mindenki olvassa a véleményeket. Sőt, az emberek 84%-a ugyanannyira megbízik az online értékelésekben, mint az ismerősi ajánlásban.
Egy átlag vásárló hajlandó akár 31%-al többet költeni egy olyan webáruházban, ahol kitűnőek az értékelések.
Azonban ez visszafelé is igaz, ugyanis egy olyan webáruház, ahol többségében negatív kommentek vannak sokkal több bevételtől fog elesni.
Azt viszont fontos megjegyezni, hogy egy vélemény nem nyom sokat a latban. A vásárlók több ember véleményét szeretnének látni, akik hasonló állásponton vannak. Hiába írja egy valaki, hogy ez eszméletlen jó volt és mennyire meg van elégedve, ha nincs más, aki ezt alátámassza, nem tűnik olyan megbízhatónak. Egy tanulmány kimutatta, hogy azok a termékek, amik legalább 5 jó értékeléssel rendelkeznek 270%-al jobban kelnek el.
Az emberek bizonyítékot szeretnének szerezni mielőtt vásárolnak. Mivel egy webáruházban virtuális termékek vannak, nem tudják őket megfogni, megnézni közelről, ezért érthető, hogy valamiféle bizonyosságot szeretnének arról, hogy jól teszik, ha ezt megveszik.
Ha termékeket árulsz mindenképpen tedd lehetővé a véleményírást a termék adatlapon. Így közvetlenül tudnak értékelést írni a megvásárolt darabról. Erre érdemes már a webáruház készítés során figyelni, hogy ne utólag kelljen hozzáadni a vélemény ablakot. Plusz lehet, ha csillagozós értékelő rendszert használsz, mert így az emberek rögtön látják a csillagok számából, hogy mennyire kedvelt egy termék.
Ahhoz, hogy feltölthesd az oldalad az ajánlásokkal, be kell gyűjtened őket az eddigi vásárlóidtól, ügyfeleidtől. Nem mindenki értékel magától, néha szükség van egy kis buzdításra.
Honnan lehet ajánlást szerezni?
- Google My Business
A vevők 86%-a nézi meg a Google-on megjelenő értékeléseket. Ezt az oldalt létrehozni csak pár percbe telik és teljesen ingyenes. Plusz előnye, hogy a Google is előrébb sorol a találatok között, ha sok jó ajánlásod van.
- Kérd őket az e-mail aláírásodban
Mivel a kommunikáció nagyrésze általában e-mailen keresztül zajlik, okos ötlet a közösségi média ikonjaid mellett odailleszteni egy mondatot, melyben arra kéred ügyfeleidet, hogy értékeljenek pár szóban.
- Készíts kérdőívet
Pár nappal a projekt lezárása után – amíg még friss az élmény – nyugodtan küldhetsz egy rövid kérdőívet ügyfeleidnek. Ha ezt kitöltik, máris értékes véleményeket tudhatsz magadénak.
- Tedd egyszerűvé a folyamatot
Ha bonyolult utakon lehet csak eljutni a véleményírásig, akkor bizony nem számíthatsz sok értékelésre. Vezesd a vásárlókat rögtön oda, ahol tudnak rólad ajánlást írni. Helyezd el a Facebook, Google My Business és más linkjeidet a visszaigazoló vagy utánkövető e-mailben
- Véleménykérő e-mail
Az is egy jó megoldás, ha a vásárlás után pár nappal, mikor már biztosan megkapta a terméket küldesz neki egy emlékeztető e-mail, hogy ha elégedett volt a termékkel, akkor értékeljen az alábbi helyek egyikén.
Sok esetben van lehetőség reagálni az értékelésekre. Ez is plusz pontot jelenthet a vevők szemében, hiszen megbecsültnek érzik magukat. Különösen egy-egy negatív értékelésnél fontos, hogy ne hagyjuk válasz nélkül, ugyanis az nagyban ronthat a megítélésünkön.
Természetesen az is jó megoldás, ha írsz nekik egy kedves levelet és megkéred őket, hogy amennyiben elégedettek voltak a szolgáltatásoddal értékeljenek pár szóban.