Könyvajánlónk soron következő választása Charles Duhigg – A szokás hatalma című könyvét mutatja be.
Ez egy stresszes munkanap vége. A főnököd a jelentés elkészítése miatt nyaggat, a munkatársaid folyamatosan kérdezősködnek és még mindig egy véget nem érő e-mail-listára kell válaszolnod. Egy cigiszünet most nagyon jól hangzik. Az íróasztalodhoz nyúlsz egy doboz cigarettáért és elindulsz kifelé, hogy öt percre kiszellőztesd a fejed. A probléma az, hogy már hónapok óta próbálsz leszokni a dohányzásról! Valamilyen oknál fogva a világ összes nikotinos rágógumija sem segített. Mit tehetsz?
Nem titok, hogy egy szokás megváltoztatása kemény munka.
A szokás hatalma
Miért tesszük, amit teszünk az életben és az üzleti életben Charles Duhigg A szokás hatalma című könyvében elmagyarázza a szokások – jó vagy rossz – mögött álló tudományt. Miután jó képet kapunk arról, hogy egy ember miért tanúsít olyan viselkedést, amilyet tanúsít, belemerül és megvitatja, hogy mi kell ahhoz, hogy megváltoztassunk egy szokást. Az egész könyvben diagramok és képek mutatják be, hogy az emberek miért ragadnak meg abban, amit csinálnak. Duhigg ezt „szokáshuroknak” nevezi, ahol az embereknek van egy jelző, egy rutin és egy jutalom.
Az egyik nem létezhet a másik nélkül, ezért olyan nehéz a szokásokat megtörni. A szokáshurok kerete a rutin azonosításával, a jutalommal való kísérletezéssel, majd a jelző izolálásával kezdődik. Miután mindhármat azonosítottad, Duhigg végigvezet azon, hogyan hozz létre egy tervet, amely lehetővé teszi, hogy végül megváltoztasd a szokást. Duhigg a szokásváltás aranyszabálya szerint:
„Egy rossz szokást nem tudsz kiirtani, csak megváltoztatni”.
Ez nem megy egyik napról a másikra, de idővel és türelemmel megteheted. És bizony, ha olyan rossz szokásról van szó, mint a dohányzás, akkor tényleg kedvesnek kell lenned magadhoz! Az egyik dolog, ami „A szokás hatalma” című kötetet kiemeli a többi önsegítő könyv közül, az az összes kutatás és tudomány, amit Duhigg a viselkedés javítására vonatkozó módszerének alátámasztására tartalmaz. A kis győzelmek fontosságának tárgyalása során idéz egy 1984-es Cornell professzor tanulmányát, aki szerint:
„A kis győzelmek egy kis előny folyamatos alkalmazása. Amint egy kis győzelmet elértünk, olyan erők kerülnek mozgásba, amelyek egy újabb kis győzelemnek kedveznek”.
Ezt a kutatást felhasználva Duhigg még többet tanít a kis győzelmek jelentőségéről, amelyek az átalakító változásokat táplálják.
A szokás hatalma mindent alaposan tárgyal és könnyen érthető
Könyvében végig segít az embereknek abban, hogy belássák, hogy elérhetik a végcéljukat, ha továbbra is keményen dolgoznak érte. Duhigg a Starbucks és a Target példáján keresztül példákat hoz arra, hogyan lehet a szokások megváltoztatására vonatkozó szabályait alkalmazni az üzleti életben. Egy ponton rámutat arra, amikor a Starbucks, miután évekig az egyik legjobb ügyfélszolgálati üzletként dicsérték, hirtelen rosszabbra változott.
Az Albany Egyetem egy tanulmányában rájöttek, hogy ha az emberekkel úgy bánnak, hogy úgy érzik, ők irányítanak, akkor jobb munkát végeznek a munkahelyükön. Ez a felfedezés vezetett ahhoz, hogy a Starbucks új módon képzi ki az alkalmazottait. Miután bevezették az új szokásokat, javult a kiszolgálásuk. Az ilyen típusú kutatások segíthetnek más vállalatoknak is sikeressé válni.
A szokások hatalma egy olyan könyv, amelyet mindenkinek kézbe kellene vennie. Mert lássuk be, mindannyiunknak vannak olyan szokásai, amelyeken változtatni szeretnénk és a Duhigg által nyújtott információk felbecsülhetetlenek. Ahogyan a Starbucks esetében, amely javítani szeretne az üzletmenetén, sok más szakember is szívesen hozna létre új szokásokat, hogy produktívabb legyen a munkahelyén.
Itt tudod megvenni a könyvet >>
Ajánlunk pár oldalt ahol ingyen letölthetsz pdf könyveket és hangoskönyveket is:
KAPCSOLÓDÓ KÖNYVEK
- Robert Kiyosaki – Cashflow Négyszög
- Isaac Asimov – Alapítvány trilógia
- Aldous Huxley – Szép új világ